lördag, september 20, 2008

Angående telefonväkteriet om "smothuset"

Idag är det nästan en helsida med frågor och svar. Vad läsarna ska vara medvetna om är att P O Norlander INTE var med på redaktionen och svarade på läsarnas frågor när de ringde till JP. Det han gör är att kommentera vad jag har svarat läsarna. Han blev uppringd från redaktionen och fick frågor och svar refererade. Det är något helt annat än att direkt svara på läsarnas frågor.

Sen kan jag förstå att det inte var lätt för KA att hänga med i svängarna när alla samtal fördes, hon lyssnade på dem via högtalartelefon och skrev så pennan glödde. Så det som står i tidningen är faktiskt inte direkta citat av vad jag svarat. Det är sammanfattningar av samtalen och inte alltid korrekt återgivet. Det finns några saker som skulle behöva korrigeras, men det är en sak som är helt galet fel.
Jag har verkligen INTE sagt att "Om vi skulle lägga ner hela Smot-huset är det felräkningspengar". Vad jag sa var att om vi lägger ner Smålands Musik och Teater som får ca 28 miljoner kronor per år för sin verksamhet blir det nästan felräkningspengar i en budget på 8 miljarder. Det handlar om att få rätt proportioner på vad vi diskuterar.

Tyvärr går det inte att länka till tidningsartikeln eftersom JP inte har någon webbtidning.

Inga kommentarer: