tisdag, september 02, 2008

Vilse i västgötaskogen

Imorse skulle jag ta mig en skön morgonpromenad. Jag fick rådet att följa skyltarna märkta "Kulturstig". Och det gjorde jag. Jag gick över stock och sten, grusväg och längs porlande bäck, hagar och gamla gravfält. Men det kändes väldigt långt och jag hade ingen aning om riktigt var jag var i förhållande till folkhögskolan. Jag hade ju trott att stigen var en slinga där man kom tillbaka till "starten". Men någonstans gick jag uppenbarligen fel. Var var jag? Långt ute på en grusväg kom en bil som jag stannade. I denna bil satt en ängel som körde mig tillbaka till skolan. Jag var på väg åt helt fel håll och det var mer än 3 km tillbaka till skolan med bil. Hm. Jag är så tacksam att hon körde mig tillbaka. Vem vet var jag hade hamnat om jag fortsatt gå?

Istället för en nätt promenad på ca 30 min blev det en rask promenad/småjogg i över en timma. Så morgonmotion har jag fått. Övriga på kursen fick iallafall något att skratta åt...

Inga kommentarer: