söndag, september 14, 2008

Dessa söndagar

Söndagar är inte min favoritdag i veckan. Jag är oftast sur, rastlös och uttråkad. Söndagar är som långfredagarna när man var liten. Fanns det någon tråkigare dag på året?!? Inte blir jag gladare av att denna söndag är jämngrå och kylslagen. Termometern visar på 7 grader och det är minst ett par grader för kallt för att vara i mitten av september. Samtidigt kanske termometern är en bild av hur mitt sinne är för tillfället...

Roma fick stryk av Palermo igår. Det var uppenbart att Mexes saknades i backlinjen. Även Totti och Perotta var saknade. Roma saknade tyngd framåt. Inte blev det bättre när De Rossi tvingades lämna för skada. Pizarro är Romas svar på Blomberg. Usch. Bara att glömma den matchen. Jag gillar dock Palermos rosa tröjor. Den är "svår" för att låna ett av Ekwalls favorituttryck.

En tråkig söndag blir inte bättre av att man tvingas gå runt med magknip och ångest inför kvällens match. Kanske tur att sönerna sover länge på helgerna. Då slipper de mötas av en vresig mor. Helsingborg har blandat och gett. En man gör inte ett lag, även om han heter Henrik Larsson. IFK blir jag inte riktigt klok på och jag har mer eller mindre förlikat mig med mardrömmen om SE nästa år. Vet inte om jag orkar se kvällens match. Det är självplågeri.

Söndagar. Usch!

Inga kommentarer: