lördag, september 13, 2008

Besök från Norrköping

Idag vankas det besök från Norrköping. Ja, inte hem till mig utan till Kabevallen. Sleipner kan ju ta steget upp idag. Om jag ska se matchen? Näe. Jag har inga direkta känslor för Sleipner och vill hellre använda denna vackra höstdag till trädgårdsarbete. Det gäller att ta vara på de soliga och vackra dagarna. Ogräset och gräset har frodats allt för mycket under regnperioden som varit. Löv behöver räfsas och kanske ställs trädgårdsmöblerna undan nu när de har fått torka till. Om solen värmer har jag inget emot att sätta mig på balkongen och läsa lite. Grillen måste användas mer innan den ställs undan för denna säsong. Ja, det blir fullt upp denna vackra höstdag. Känns som en rejäl vitamininjektion. Härligt!

Maken däremot som egentligen är en Sleipnerkille ska givetvis cykla bort till Kabevallen för att se matchen. Han har varit tränare för ett av pojklagen i TIF, så det är väl inte att rekommendera att jubla allt för högt om/när Sleipner gör mål...

Inga kommentarer: