fredag, november 25, 2005

Blivit med mp3

Jodå, jag vet att det var ett tag sen mp3-spelaren kom. Men jag är lite seg i starten...
Idag har jag iallafall införskaffat mig en liten enkel och billig mp3-spelare på Elgiganten. Har tröttnat på att åka tåg och buss utan att ha något att lyssna på och dessutom har jag inte lust att höra på allt (mobil)prat eller snarkningar runt omkring. Eller ännu värre, någon som sitter och smackar när han/hon äter på tåget. Usch! Bättre med musik som man gillar.

Just nu håller jag på och fyller den lilla saken med min favoritmusik. Vad det är? Eldkvarn, Peter Lemarc, Kane, Håkan Hellström, Van Morrison, Genesis (gamla låtar) mm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mia, vad är det för artister du räknar upp?
Eldkvarn och Morrison? Medelålderskris?
Håkan Hellström? Kan ju inte sjunga.
Kane? Aldrig hört talas om.
Genesis? Trodde du var en typsik Rix FM-lyssnare...

Mia sa...

Medelålders? Ja, kanske rent statistiskt;-)
Hellström blir man otroligt glad av och det är svårt att sitta still när man lyssnar på honom. Perfekt för ett pass på träningscykeln:-)
Eldkvarn. Yes! Min favorit just nu är "Himlen ser och himlen hör".
Kane. Hollands bästa grupp! Bästa cd:n är "February". Guld att lyssna på när man stänger ute omvärlden med hjälpr av hörlurar!
Genesis. Åh! Har varit mina favoriter i sisådär 20 år (inser att jag kanske är medelålders). Bästa låten alla kategorier är "The Carpet Crawler" med Peter Gabriel på sång.
Rix FM-lyssnare?!? hm