tisdag, november 22, 2005

Lite som roar när man är sjuk

När man är sjuk kan man "roa sig" med saker som man annars inte hinner med så ofta. För att nämna ett par exempel; se på morgon-tv, bläddra i kataloger och titta på filmer på tv eller dvd. Böcker läser jag ofta och gärna, så det blir en del läsande mellan slumrandet även nu. Just nu läser jag "Kärlekens dårar" av Joanne Harris.

När det gäller morgon-tv väljer jag bort TV4. Orkar inte med Carina Bergs käcka Lattjo Lajban-röst. Svårt att ta henne på allvar. I Svt i morse recenserade Magnus Utvik en bok som jag tror att jag ska köpa. Den heter "Vitt på svart" och är skriven av Ruben Gallego. Den handlar om hans svåra uppväxt som svårt CP-skadad i gamla Sovjetunionen.

Igår såg vi nog en av de sämsta filmer jag sett på länge - "Världarnas krig" med Tom Cruise. Har lite svårt för science fiction-filmer. Roligast i filmen var när en soldat säger "Ladda Gustav". Produktplacering av Bofors?

Katalogerna? Ja, jag har tänkt mig att skicka efter lite dukar och lakan från Haléns. Snyggt och billigt. Har även hittat en stor lykta i smide som jag ska köpa och ha på trappen. Ser trevligt och välkomnande ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig Mia!
/ Hannah

Anonym sa...

By the way. Just nu är Magnus Utvik på Radio Match (Jkpg). För intresserade kan nämnas att han är min "granne", eller, han bor i vart fall i Kransen.

Hans senaste bok som handlar om när hans fru fick cancer har tydligen gått bra.

/Sturesson

Anonym sa...

Råkade skriva fel adress när jag skulle hit. Sökte på adressen miafrisk.blogspot.se Hmmm, där fanns det en del suspekt innehåll. Ligger du bakom detta Mia? :-)

/Sturesson

Mia sa...

Utviks bok "Anna min älskade" kan varmt rekommenderas. Väldigt bra bok.

Ditt andra inlägg om miafrisk.blogspot.se vet jag inte riktigt vad du menar med. Förklara.