lördag, november 19, 2005

Roma, Roma, Roma

Finns det någon bättre medicin mot feber och förkylning än att ligga nerbäddad i soffan och titta på en Roma-match på tv? Ja, det skulle ju vara att Roma vinner förstås. Just nu ligger Roma under med 1-0 mot Juventus och det speglar inte matchen. Min favoritkommentator Jesper Hussfelt kommenterar givetvis matchen. Är han romanisti?

Längtar tillbaka till Rom och Stadio Olimpico och hoppas att det inte ska dröja alltför länge innan jag får besöka dessa platser igen. Är helt förälskad i Rom.

F ö har Roma de snyggaste matchtröjorna - Diadora. Det är en härlig upplevelse att gå in i en roma-shop. Kan varmt rekommenderas. Nu börjar snart andra halvlek. Ska Montella avgöra?

4 kommentarer:

... sa...

Mia: Om man är förälskad i Rom håller man väl på Lazio? Annrs håller man så klart på Milan...

Mia sa...

Ursäkta, men varför skulle det vara givet att man håller på Lazio om man är förälskad i Rom?
Nej, jag är givetvis romanisti. Hur kärleken uppstod till Roma kan jag inte förklara. Kan man förklara sånt? Ett vet jag iallafall och det är att jag inte gillar de fascistiska dragen som finns kring Lazio.

... sa...

Mia: På en punkt är vi iallafall överens. Kärleken kan inte alltid förklara. Ska man inte förklara. Ska man inte utreda. Du hävdar att Lazio har facistiska drag - andra hävdar att Roma har kommunistiska drag. Kanske finns det en liten sanning i båda påståendena. Men en sak vet jag: Bandyn har inte drabbats av samma politiska "hybris"...

Mia sa...

Vi ska väl inte "gräla" om de politiska dragen hos Romlagen, men kan ändå inte låta bli och nämna Di Canio. Hm.
Efter mina två besök i Rom så verkar det som för mig att det är Roma som är storklubben där, även om min kärlek till Roma fanns där innan jag besökte staden.
Kan erkänna att den enda match jag sett live på Stadio Olimpico är Lazio-Cagliari...

Bandy? Ja, jag har noterat ditt intresse för det men det är inget för mig. Men eftersom jag läser NT på nätet ser jag givetvis hur det går för FAIK i bandyn...