onsdag, februari 21, 2007

Bruno har dålig koll på tiden

För ett tag sen läste jag på Correns fotbollsblogg om ÅFF:s böteslista. Eftersom jag är lite nyfiken av mig och inte riktigt kunde släppa det där med bötessystemet, så slog jag en pling till Roth för att få svar på mina frågor.

Jodå, det finns ett bötessystem som är detaljerat och framtaget gemensamt av spelarna. IFK är lite mer rationella än ÅFF och drar bötesbeloppen direkt på lönen istället för att samla in dem en viss dag i månaden. Pengarna går till en gemensam kassa för en fest i slutet av året. Ledarna omfattas minimalt av bötesreglerna, eftersom "man vill ju inte ha med dem på festen".

Precis som i ÅFF bjuds det på tårta vid högtidliga tillfällen. Hade blivit mycket tårta nu, enligt Roth. Kunde bli tårta ett par gånger i månaden.

De utländska spelarna brukar få betala in en hel del till den gemensamma kassan. "Bruno har dålig koll på tiden".

Ansvarig för att se till att böterna noteras och lämnas in till ekonomichefen är Nurre. Får kanske slå en pling till honom också...

Kan erkänna att jag hade sökt Roth och talat in ett meddelande på hans telefonsvarare. Han ringde upp mig på eftermiddagen på väg till träningen. En partikamrat som var i samma rum som mig ansåg att jag blev lite röd om kinderna när jag insåg vem det var jag hade i luren:-) Hur som helst var han trevlig att prata med.

Inga kommentarer: