fredag, februari 09, 2007

Makten på lunch

Om en stund kommer kommunstyrelsens ordförande i Jönköping, Acko Ankarberg Johansson på lunch hemma hos familjen Frisk (även om bara mamma i huset är hemma). Det ska bli trevligt. Funderade lite på om jag skulle göra mig till lite nu när kommunens mäktigaste kvinna kommer hit. Storstäda, duka med finaste porslinet och bjuda på något riktigt kulinariskt. Det är ju inte varje dag som man har så fint besök. Men, nej så blir det inte. Det blir som det brukar vara vid vårt köksbord. Jag har dock dammsugit och det har jag gjort av ren självbevarelsedrift. Jag vill ju inte se några rubriker i lokaltidningen om att kommunstyrelsens ordförande fått en allergisk chock p g a allt damm...

Efter lunchen bär det av till Sävsjö för möte med Kristdemokraternas regionpolitiska råd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att det gick bra med att ha makten på besök? Vi hade i alla fall kulinarisk värre nu ikväll med vår vitlökskassler på potatisbädd.

Dammet är dock kvar som vanligt runt om i vårat hus ;-)

Mia sa...

Sven-Gunnar// Ja, det var ett trevligt besök av makten. Ännu trevligare var det att hon hade med sig en ljuvligt god dessert!

Antar att receptet till vitlökskassler finns att hitta på Niinas blogg. Låter gott.

Anonym sa...

En god dessert är ju aldrig fel ;-)

Receptet finns på Niinas Matmorsblogg precis som du gissat och det var supermumsigt.....