söndag, februari 04, 2007

Förväntningarna infriade

På plats i soffan med tidningar, block och penna var jag redo igår kväll för den första deltävlingen av Melodifestivalen. Jag hade bara en förväntning och det var att Tommy Nilsson skulle ta i ordentligt i sin ballad. Hans röst är otroligt bra.

Nu tar vi låtarna en och en:
"Money": Nej! Låten var urtrist och hennes röst mjäkig. Kvällens skräll att låten gick vidare till Andra chansen. Förstår ingenting.
"Anything but you": Ganska skön radiolåt att lyssna på till frukosten. Kommer säkert att spelas i P4. Stefan Andersson är Stefan Andersson och jag hoppas få höra mer av honom. Borde ha gått till Andra chansen istället för "Money".
"Samba sambero": Usch! Det här var en "Kikki-schlager" á la 80-tal. Och vad hade de satt på henne för kläder? Bäst här var den manlige dansaren i linne:-)
"Clubbin": Men kära nån. Vad var detta?!? För er som var med i Linköping; Erik & Göran framstår som skönsångare jämfört med detta! Falsksång och mickfrilla går inte hem hos Familjen Frisk.
"Move": Kvällens bästa show alla kategorier, men vad hjälper det när låten är kass?
"Jag tror på människan": Jajamensan. Mina förväntningar infriades! Det här var en ballad i bästa Tommy Nilsson-stil. Fanns ingen konkurrens i detta startfält. Han var en given vinnare i Jönköping!
"Hypnotized": USCH! Avskyr verkligen låtar á la Paparizou. Klänning?
"God morgon": Här var versen bättre än refrängen. Maken blev lite förtjust i Irmas "flowerpower-stil". Unos brillor hade lite Bono-varning.

Att Tommy Nilsson vann är väl inget att diskutera. Book till Globen, nja.

I övrigt då? Skrattade gott när man gjorde en "look a like" på G:son och Jätten Vist i Huskvarna. Musikalen i paus var trist. En dålig parodi på "Mamma Mia". Eller var det inte en parodi?
Luuk var bättre än jag vågat hoppas och jag är inte något fan av Luuk. Hans torra och ironiska studenthumor var kul för 10 år sen. Så mina förväntingar i detta avseende var inte så stora som ni förstår. Igår var han dock varken bu eller bä, lite krystad. Ger stort plus för snygga kläder. Men snälla, raka av muschen!

Inga kommentarer: