lördag, februari 24, 2007

Sämsta startfältet

Sista deltävlingen i Melodifestivalen. Det var det sämsta startfältet av alla deltävlingarna. Hur skulle man kunna plocka ut fyra låtar av dessa bidrag?!? Ja, nu är det ju så finurligt ordnat så det kvittar ju hur dåliga bidragen än är - de fyra bidragen som får flest röster går till final alt. andra chansen.

Här är mina ytterst subjektiva omdömen av kvällens bidrag:

"För kung och fosterland" - Fotbollskörer som vanligt. Tänkte på Nils Poppe och 113 Bom när jag såg Uggla. Sen tänkte jag - hockey-VM börjar inte än...

"Vi hade nå't" - Slätstruket, mjäkigt och fjortis. Nästan så att man längtade efter Darin...

"Vågar du, vågar jag" - Slätstruken och trist schlager.

"Tror på dig" - Nej!!!

"(Åh) När ni tar saken i egna..." - Jag föredrar att sjunga med till Pekingfanz "Stå upp för Norrköping" på Östra. Förresten, varför var Stefan Attefall med i detta bidrag?

"I remeber love" - slätstruken ballad som tog sig något precis innan låten tog slut...

"La musica" - kan bli en Rix-FM-plåga. Bra, nej. Hon hade dock kvällens snyggaste kläder!

"A little bit of love" - gillar inte 60-talspop, men ändå klart bästa bidraget. Fanns ju ingen konkurrens. Snyggt med röd gitarr till skinnkostymen.

Vad ska man säga om bidragen som gick till Globen? Ja, det var de minst dåliga. Andra chansen? Ja, slår inte Uggla Nanne blir jag mycket förvånad!

Ryker Luuks fula musche till finalen?

Inga kommentarer: