torsdag, februari 08, 2007

Rena grekiskan

Idag har jag varit en tur till Stockholm för information och dialog angående de statliga bidragen till scenkonst. Mötet arrangerades av Svensk scenkonst och Kulturrådet. För mig som relativt ny inom detta gebit var det stundtals rena grekiskan när momsåterbetalning och procentsatser hit och dit diskuterades. Som väl var förstod min kompanjon mer och vi redde ut mina frågetecken över lunchen. Summa sumarum av dagens möte är att det finns en hel del övrigt att önska angående tydlighet och framförhållning när det gäller de statliga bidragen. Speciellt när det handlar om minskade bidrag som det ges besked om i mitten av februari och då pratar vi om bidrag gällande innevarande år!

På måndag ska jag vara med i TV4:s lokala morgonprogram och prata om Freja Musikteater och vad som händer när projekttiden går ut.

Inga kommentarer: