lördag, februari 24, 2007

Närvarande eller tillgänglig?

Det är smått frustrerande att inte kunna vara uppkopplad på över ett dygn. Man får inte vara uppkopplad på trådlöst nätverk med min nya arbetsdator. Suck! Får invänta ett 3G-kort för att kunna surfa trådlöst.

Igår förmiddag var jag på mitt första sammanträde med folkhälsorådet i Gislaved. Det känns som ett intressant uppdrag. Stämningen i rådet var god och folkhälsoarbetet i Gislaved är offensivt.

Mellan sammanträdet och kvällens/lördagens utbildning passade jag på att få mig lite motion på Friskis & Svettis. Skönt.

Sen eftermiddagen åkte jag till Tokeryd för utbildning för ledande kristdemokrater i länet. Det var gruppledare, kommunalråd/landstingsråd och ordföranden i nämnder och styrelser som deltog. Jag hade planerat utbildningen när jag jobbade som ombudsman och nu fick jag vara med i lite "dubbla roller". Det har varit ett givande och inspirerande dygn. Jag har fått mycket nytt att tänka på i min roll som ordförande.

Maken har servat mig med sms från dagens träningsmatch mellan IFK Norrköping och Sleipner. Ganska roliga sms om allt ifrån Thordars klädsel till Sasas (målvakt) inhopp som anfallare. När jag fick dessa sms lyssnade jag på en föreläsare som talade om att "vara närvarande är mer viktigt än att vara tillgänglig". Är man närvarande om man ständigt har mobilen på (om än ljudlöst) eller har man tankarna på annat? Hm. Jag hade nog mina tankar på konstgräset...

Distriktsordförande avslutade utbildningen med att säga att "Det var det bästa dygn jag har varit med om". Hm. Undrar vad hennes käre make säger om det?:-)

Tommy Wiberg från tidningen Kristdemokraten har varit med under utbildningen och tagit en del bilder och intervjuat. Ska bli kul att läsa vad som står i nästa nummer. Han passade även på att ta nya bilder på mig till "Signerat". Får hoppas att de blir bra.

Inga kommentarer: