lördag, februari 17, 2007

Idolerna fick rösterna

Ja, då har precis den tredje deltävlingen av Melodifestivalen avslutats. Vad ska man säga? Maken är nöjd eftersom hans favorit, Sebastian, gick till finalen i Globen.

Här är mina ytterst subjektiva omdömen av kvällens bidrag:
"Cara Mia" - Måns är Måns, men låten. Nej. Som maken brukar säga när Jörgen Brink tävlar på skidor och hamnar 52:a "Man vinner inte med ögonfransarna".
"Drop dead" - Ja, det gjorde jag med, av skratt. Pinsamt.
"Live forever" - En 80-discohit i högt tempo. Gillade den. Magnus Carlsson var snyggast klädd av alla tävlande.
"I mina drömmar" - Nej!!! Hur kunde detta bidrag av alla 3234 bidrag gå vidare till en deltävling?!? Inkvoterat. Det hjälper inte att publiken viftar glatt med sina ballonger. Låten är en katastrof.
"The arrival" - min favorit ikväll! Kan erkänna att denna låt överraskade mig rejält. Härlig discolåt!
"When the night" - Makens favorit. Visst, Sebastian är Sebastian men jag är inte riktigt förtjust i 60-stuket. Vad har hänt med hans hår? Snälla, ta av den stora fula västen!
"För att du finns" - Nja, trevlig P4-låt. Svensktoppen nästa.
"Jag måste kyssa dig" - NEJ!!! Nanne är verkligen inte en av mina favoritartister oavsett vad hon sjunger och när hon sjunger "Ruslana-stuk" är det odiskutabelt. Energi eller ej. NEJ!

Ja, vad ska man säga om bidragen som gick till finalen i Globen? Sebastian, helt rätt. Måns? Nja. Tror att makens analys om utseende fick sig en knäck.

Men hur kunde "I mina drömmar" slå ut Magnus Carlssons låt? Ja, det fattar jag inte. Är ganska förvånad över att inte min favoritlåt gick vidare. Det var ju en låt det svängde om.

Avslöjandet om att Pillan ska bli mamma igen var väl inget avslöjande. Har man följt sändningarna från Åre har det varit ganska uppenbart...

Kommer Luuks fula musche att rakas av inför finalen i Globen?!?

2 kommentarer:

"Vänster är fel" sa...

Jag håller absolut INTE med dig! Jag älskade låten, "I Mina Drömmar". Den mixade Persiska med Svenska på ett mkt roligt och smart sätt. Men alla tycker ju olika. Jag tyckte inte om Måns, han känns alldeles för "playboy-aktig" för min smak, men låten var ok. Nanne REGERAR! Du har bara inte fått Nanne-feber, he he he... ;)

Mia sa...

Kristian//
Ha, ha. Jag gillade nog det där "playboy-aktiga" hos Måns men däremot inte låten:-)Det var för mycket Enrique Iglesias över den.

Måtte jag aldrig drabbas av Nanne-feber!