lördag, februari 17, 2007

Trevlig lördag

Det har varit en lördag helt i min smak. Sov länge (för en gång skull), hotellfrukost, sett IFK spela, god mat och så väntar Melodifestivalen om sisådär 20 min.

Vi anlände alltså till ett soligt Norrköping vid lunchtid. Ungdomarna släppte jag av inne i city och själv parkerade jag vid konstgräset där maken väntade. Äntligen drar försäsongsmatchandet igång. Läs mer här om träningsmatchen. Även om det var sol och ett par plusgrader var mina tår som frusna prinskorvar när domaren blåste av matchen. Tårna tinade lagom till vi passerade Mjölby:-)

Väl hemma var vi både trötta och hungriga. Jag hade tänkt mig att vi skulle testa ett recept som lät väldigt gott som Sven-Gunnar tipsat om - Vitlökskassler på potatisbädd. Jag tackar för tipset! Det var otroligt gott!

Nu är det dags att ta plats i soffan för den tredje delfinalen i Melodifestivalen. Kort sagt, en lördag i min smak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att maten smakade!

Den rätten är underbar, blir hungrig igen bara vid att tänka på den *mums* ;-)