måndag, februari 12, 2007

Hörsnäcka, blossande kinder och stirrande blick

Varje dag ger nya erfarenheter och insikter. Imorse skulle jag vara med i TV4:s lokala morgonprogram och svara på frågor om hur landstinget ser på en fortsättning för Freja Musikteater. Jag skulle vara med via länk från studion i Jönköping och intervjuaren satt i studion i Växjö. Något som jag aldrig har gjort förut. Hur det gick? Ja, för det första var det lite problem att få den lilla hörsnäckan att sitta kvar i örat så att jag hörde vad man sa från studion i Växjö. Usch! Gillar verkligen inte att pilla in saker i örat. Det blev lite stressigt när den hela tiden trillade ur precis före sändning. För det andra var det otroligt varmt med dessa starka strålkastare rakt i ansiktet. Kinderna hettade rejält. Inte fint. För det tredje är det en ganska märklig känsla att försöka sitta och prata avslappnat med en kamera. Att jobba på tv är inget för mig! Jag förstår nu hur de som intervjuas via länk känner sig när de sitter och stirrar fånigt rakt fram:-)

Vill du titta på inslaget så hittar du det här, ett par minuter in i sändningen.

Inga kommentarer: