måndag, februari 19, 2007

Ömma ben

Har känt mig trött och hängig ända sen i höstas. Varför vet jag inte, men jag inbillar mig att motion kan vara ett bra sätt att bli piggare på. Började på Friskis&Svettis igen i januari, men gick bara ett par gånger. Jag var ju så trött på kvällarna och orkade bara inte träna. En ond cirkel - för trött för att träna och trött av för lite träning.
Idag gjorde jag ett nytt försök att komma igång igen. Fortfarande lika trött, men nu var det bara att "ta kommando över köttet". Och så jobbigt, men skönt det var! Kan säga att det känns i ben och armar just nu. Undrar hur det känns imorgon? Träningsvärk är en skön värk:-)

Hur lång tid tar det att komma in i träningsrytmen och väcka det där behovet av att träna? En månad av regelbunden träning? Längre? Det ska väl inte vara så himla svårt att komma igång igen? Gäller att komma över den där tröskeln. Hur som helst ser jag fram emot att bli piggare när våren nalkas. För då finns trädgården att ta itu med efter vintern...

Inga kommentarer: