måndag, februari 12, 2007

Viktors varma smörgåstårta

Ibland kan maken överraska vid spisen. Idag var en sådan dag. Mums!

Viktors varma smörgåstårta

6 bitar hönökaka
1 paprika (små bitar)
4 dl creme fraiche
1 burk champinjoner
1 pkt bacon (skärs i små bitar)
1 purjolök (hackas)
dill
tomater
riven ost
salt, peppar
oregano

Bryn champinjoner och bacon. Blanda i paprika, purjolök, dill och creme fraiche. Krydda efter smak.
Bred ut blandningen på hönökakorna i två lager.
Överst läggs tomatskivor, riven ost och oregano.
Grädda på 225' i ca 20 min.

Namnet? Jo, receptet fick maken av sin jobbarkompis Viktor.

2 kommentarer:

"Vänster är fel" sa...

Låter som en väldigt god smörgåstårta! Jag har nu lagt till din adress bland mina bloglänkar, eftersom jag finner din blogg mkt intressant. Mvh, Kristian, http://www.itako.se/blog

Mia sa...

Kristian// Kul att du har hittat min blogg och tycker att den är intressant. Tackar för länkningen!

Japp, smörgåstårtan är väldigt god!

Mia