söndag, maj 04, 2008

Helt okej söndag

Söndagar är inte min favoritdag. Oftast är det en småtråkig dag och mitt humör brukar vara nedåt. Vet inte varför det är så, kanske känslan av att helgen passerat alldeles för fort.

Idag har det dock varit en helt okej dag även om vädret inte varit lika soligt som gårdagen. Läst Elle Interiör x 2 på altanen och premiärfikat ute. Lite söndagslyx! Jag har fortsatt min kamp mot maskrosorna. Det är en tröstlös kamp, men fungerar som terapi. Hur mycket gräs måste en gräsmatta utgöras av för att kallas gräsmatta? Vår s k gräsmatta består av ca 30 procent mossa, 10 procent maskrosor, 10 procent små vita och rosa blommor och 50 procent gräs. Grön är den iallafall:-) Hade jag inte bjudit motstånd mot maskrosorna hade den varit ett gyllene hav om någon vecka...

Grilla kan man göra på längden och tvären när vädret tillåter. Funderar på att leta fram alla grillbilagor som jag har liggande i någon låda. Kan ju vara roligt att hitta på något nytt att tillaga på grillen. Tips mottages tacksamt!

Söndagsmaten blev grillspett och klyftpotatis.

Inga kommentarer: