lördag, maj 31, 2008

It's London calling

Nu har jag lyssnat och lyssnat på Kane's nya skiva. Och jag gillar den mer och mer. Dock är första låten "Catwalk criminal" inget vidare. Alldeles för stötig sång och så avskyr jag synthblippandet. Usch!

Den här skivan är lite tuffare än övriga. Lite mer rock. Inte helt fel. Det finns ett par guldkorn som jag fastnat för, kanske allra mest "It's London calling". Den går på repeat just nu.

Den första skivan jag hörde med Kane var "February" och den är helt olik allt annat. Det är en ackustisk livekonsert och att jämföra den med allt annat är inte riktigt rättvist. Ändå blir det så. Det är de livelåtarna som jag lyssnar på om och om igen.

Konserten i Rotterdam i slutet av juni kommer att bli årets höjdpunkt. Dagarna räknas ner...

Inga kommentarer: