onsdag, maj 28, 2008

Tenhult-Stockholm-Tjörn

Om det har varit lugnt på bloggen ett par dagar, så har det inte varit lugnt i övrigt. Jag har bara inte haft tillgång till dator...

Tisdagen tillbringades först i Stockholm på Nybrokajen 11 där Länsmusikens Samarbetsråd (LäS) träffade Rikskonserter för ett förutsättningslöst samtal om framtiden. Det är ju mycket på gång nu i och med Kulturutredningen. Kan vi finna ett bättre samarbete mellan Rikskonserter och LäS för att stärka den professionella musiken i hela landet? Efter lunch var det styrelsemöte med LäS och det är en kreativ styrelse som har många tankar och idéer. Nu gäller det att plocka ner alla bollar i rätt ordning...

Jag hastade iväg från styrelsemötet för att hinna med tåget till Göteborg. Ute på Tjörn vankades styrelsemöte med Folkhögskoleföreningen. Dock var tisdagskvällen vikt för sociala aktiviteter. Då jag kom senare än de andra hade man ordnat med hämtning vid centralen och sedan blev jag körd till Rönnängs brygga för att gå ombord på båten som lagt till enbart för att hämta mig. Vilken service och omtanke! Jag kände mig varmt välkomnad! Väl ombord väntade nykokta havskräftor och annat gott. Det var en ljuvlig kväll på havet.

Med denna bild på näthinnan somnade jag gott igår.

Inga kommentarer: