torsdag, maj 01, 2008

Kalas och match

Första maj är för mig inte demonstrationsdag, utan min lillasysters födelsedag. Så, idag har vi varit i Svärtinge för att fira Ulrika och så mina systerdöttrar som fyllt/fyller år. Trevligt att träffa släkten, det var ett tag sen sist. Mamma hade med sig syrenplantor från mormors trädgård till oss och ett par lådor med saker som vi fått ärva efter mormor.
Håkan ville gärna se Sleipner-Tenhult på Parken efter kalaset. Svärfar lockades med och vi tog oss till Parken. Själv var jag inte riktigt klädd för fotboll en kylig majkväll. Byxor som slutade på vaden, inga strumpor och tunna ballerinaskor. Hm. Håkan fann dock råd på min frusenhet. Han offrade sig och tog av sig sin munkjacka och jag trädde in benen i ärmarna och vips kändes det något varmare. Men det såg onekligen en smula märkligt ut.
Matchen då? Sleipner vann helt rättvist med 3-1. Tyvärr spelade Tenhult en ganska trist fotboll och flera av spelarna såg ut att ha missat försäsongsträningen...
Det måste vara något visst med norrköpingspublik. Maken till gnäll har jag aldrig hört förr!

Inga kommentarer: