onsdag, maj 07, 2008

Promenad med publik

Försöker mota undan min pollentrötthet genom att ta raska promenader på 45 min ett par gånger i veckan. Inbillar mig att jag ska bli piggare av det. Vid 17-tiden drog jag därför på mig träningskläderna, tog ett par puffar ventoline och gav mig ut på "slingan". Det är en alldeles lagom slinga att gå ute på landet. Vacker omgivning. Man går längs med 31:an en bit innan man svänger av ut på landet. Just nu pågår ett vägarbete strax efter avtagsvägen och där är trafikljus som reglerar trafiken, vilket innebär att det är långa köer i backen som leder till avfartsvägen. Inte så jättekul när man är ute och tar en rask promenad i träningskläder och verkligen ser ut som en "nybörjarmotionär". Idag fick jag alltså gå raskt nerför backen med bilar stående längs hela vägen och vad värre var uppför backen på stumma trötta ben med köande bilar som åskådare. Det var bara att bita ihop, se hurtig ut och gå på. Det gick ju inte att slå av på farten när man hade publik även om benen sa något helt annat. Försökte att hålla blicken stint framåt, men jag kände blickarna när jag flåsade uppför backen lika röd i ansiktet som mina träningsbyxor...
Tack och lov att jag inte gick runt med stavar;-)

Inga kommentarer: