söndag, maj 25, 2008

Spektakel istället för italiensk fotboll

Jag ville se italienska ligacupen igår, Håkan ville se eurovisionspektaklet. Hm. Vem vill frivilligt plåga sig genom flera timmar med på tok för många bidrag och sen röstningen med 43 länder?!? För mig är det ofattbart. Men, för Håkans skulle fick jag offra mig istället för att se härlig italiensk fotboll.
  • De tyska donnorna sjöng så surt att det skorrade i öronen.
  • Det är patetiskt med ännu ett finskt hårdrockbidrag.
  • Vad pysslade bosnierna med? Enbart larvigt och fånigt.
  • Den gamla kroatiska farbrorn var söt.
  • Bäst i hela programmet var inslagen som presenterade länderna.
  • Island hade lånat movesen från Alcazar.
  • Var det Lasse Flinckmanns dotter som sjöng för Portugal? Hur kunde detta bidrag vara pressens favorit?!?
  • Min favorit var Danmark (vilket Fia gissade). En skön laidback-låt.
  • Det finns inget värre än kombinationen rock/opera. Usch! Det var ett himla ylande i Azerbadjans bidrag.
  • De grekiska och ukrainska dansarna var lite ögongodis som lindrade plågan av att tvingas se spektaklet.
  • Den rosa klänningen som tjejen från Grekland hade var snygg, men inte när bytet skedde och hon hade rosa gardinfransar runt armarna och stussen.
  • Sämsta bidraget alla kategorier var Spanien! Varför skickar man ett sånt här bidrag?
  • Trots att den norska låten var tämligen slätstruken fick den en hög placering. Hur röstar folk?
  • Den engelska sopåkarens bidrag var faktiskt inte så dåligt, men passade väl inte riktigt in.
  • Gissade före tävlingen att Ryssland skulle vinna och visst gjorde de det. Häftigt med konståkaren på scenen.
  • Var det Dexters syster som var programledare?
  • Röstningen blev som vanligt tråkig, förutsägbar och idel öststatsröstning. Endast Björn Gustafssons röstredovisning gladde. Den var sanslöst rolig.
  • Att Perelli inte ens blev topp 10 bryr jag mig faktiskt inte om. Det är ett enda stort spektakel som överlevt sig själv.

Hur det gick i italienska ligacupen? Roma vann!

Inga kommentarer: