torsdag, augusti 07, 2008

80-tal

80-tal är ämnet för kvällens Karlavagnen med Marcus Birro. 80-taletär så mycket för mig. Jag gick från att vara barn till kvinna och mamma. Där emellan hände jättemycket.

80-talet är mitt decennium. 80-talet är mycket nostalgi för mig. Det finns så många minnen. Glada och sorgliga. En del så galna att de inte bör föras vidare. Andra alldeles för privata. All musik (jodå, jag har ett par samlings-CD:s). Första kyssen. Tom Cruise. Tandställningen. Olycklig kärlek. Lycklig kärlek. Bio i Grytgöl. Kurserna med FRO i Fliken. Synth. Hårdrock. Stipendiet på Grosvadsskolan. Moppen. Alla partyn. Gyllene Tider. Noise. När jag frilansade för NT. Alla hemsydda kläder. Gips och kryckor. Rosa. Sonstorps IK. Lussevaka i Finspång. Första matchen på Parken. Segelturen på Västkusten. Hasselbacken och Björkliden. Lillasyster Malin som föddes. Tjocka brillor och operation för skelning. Törnrosfåglarna. Genesis. Patrik Sjöberg. Skidläger i Fredriksberg. Brevvänner från när och fjärran. Mike Oldfield. Berlinbarn. Mobbing. All osäkerhet. Marillion. Alla vänner och ovänner. Övningskörning och körkort. Värnamo folkhögskola. Bygga bo. Lilla Sofia som föddes i slutet av juli -88. Vårt bröllop i oktober -88. Bibelskola i Aneby. Det hände så mycket under 80-talet.

När jag tänker tillbaka är det märkligt hur hjärnan sorterar ut de fina minnena först. De minnen som värmer ligger främst.

Det ska bli kul att lyssna på Birro ikväll. Hur var lyssnarnas 80-tal?

Inga kommentarer: