söndag, augusti 17, 2008

Ett steg framåt, två tillbaka

Jag tackar Gud och Nurre för att förlusten inte blev större. Det hade kunnat stå både 3-0 och 4-0. Nu blev det "bara" stryk med 1-0. Men det kvittar egentligen. Förlust är en förlust och den gör ont. En sån här förlust gör extra ont då laget inte gör ett enda rätt. Det är pinsamt att se. Tafatt och mesigt. Var fanns viljan och fighten?

Var fanns det positiva spel som vi såg mot Elfsborg och mot Gefle? Det var samma gamla loosergäng på plan igen i de vita tröjorna.

Serben har mer att bevisa för att övertyga mig.

Vad pysslade Jingblad med? Varför väntade han så länge med bytena? Burken borde ha bytts ut redan före halvtid. Han har defintivt inte matchtempo i kroppen.

I torsdags var det ett steg framåt. Nu är vi två steg tillbaka. IGEN. Det blir oerhört tufft mot ICA på Parken på lördag.

Godkänt ikväll får Nurre och Spong.

Inte ens de övriga matchresultaten gick IFK:s väg.

TUNGT.

Till Daniel,
jag har svårt att säga grattis. Det gör ont. IFK behövde poängen så mycket. Jag sträcker mig så långt som att säga att ni borde ha vunnit med fler mål...

Fler kommentarer om matchen finns här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog finare än grattis. Hörde på webradio. Farligt för hälsan tror jag.

Kanske TFF fixar kontraktet före sista omgången i år.

Hoppas Peking hämtar sig. Men uppriktigt sagt så tror jag att det blir svårt. LSK-segern idag hjälpte inte heller.

TFF hade en identisk säsong 2004. Överlägsna i SE 2003 och sen stryk nästan hela tiden i AS. Jag vet hur det känns.

Men det kommer att vända inom några år. Norrköping har publiken etc. och ska vara ett bättre lag än både TFF, KFF och Gefle.

Magnusson kan ni glömma. Han har ju attitydproblem. Läs intervju inför dagens match.

mvh
daniel

http://www.trelleborgsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080816/TFF/408283844/1080