tisdag, augusti 12, 2008

Vinna eller försvinna

Jo, jag vet att det är 13 matcher kvar för IFK att spela efter kvällens match. Men stryk ikväll gör det i princip omöjligt att komma ikapp bottenlagen ovanför. Det är mot de andra bottenlagen som segrarna måste tas. Det räcker liksom inte med att övriga bottenlag får stryk av topplagen om inte IFK vinner sina matcher. Måstematcher är hemska. Jag har inte direkt någon positiv erfarenhet av IFK och måstematcher. Usch! Magknip.

På jobbet idag har jag varit synnerligen effektiv och fått massor av saker gjorda. Inte direkt vanligt en matchdag. Jag är överraskad. Antagligen gick det så bra för att jag var tvungen att hålla undan ångesttankarna på kvällens match. Hjärnan lurades att fokusera på något helt annat. Timmarna på jobbet var en befrielse. Nu är det dock nervöst.

Att hoppas på en upprepning av senaste mötet mellan IFK-Gefle på Parken är inget annat än en våt dröm. En utopi. Det lär inte bli några tennissiffror i IFK:s favör ikväll.

Magnusson på topp?!? Gäller hans målgaranti?

Jag är nyfiken på den nya mittbacken. Kan han ge den trygghet och stabilitet som saknats under säsongen i backlinjen?

Om inte Amuneke visar i kvällens match att han är värd de 3 miljoner han kostade bör han sättas på bänken. Han kan inte abonnera på en plats i elvan utan att leverera. Amuneke har fått sina chanser att bevisa vad han går för, men icke. För mig är han en stor floppvärvning. Överbevisa mig gärna! Ingen skulle bli gladare än jag.

Maken tror på stryk med 2-1. Jag hoppas givetvis att det sker ett mirakel och att vändningen kommer ikväll. Hjärtat säger seger med 2-0. Magen säger något helt annat.

Messade maken och undrade om vi skulle åka upp på matchen. Han ringde upp och frågade: orkar du köra hem efter en ny tung förlust? Vi ser matchen hemma.

Inga kommentarer: