onsdag, augusti 06, 2008

Lustspel vid Engelska villan

Kvällen har tillbringats vid Engelska villan i Ryfors, Mullsjö. Jag hade förmånen att representera landstinget vid premiären av lustspelet "Pensionatet". Håkan följde med som sällskap.
Jag blev dock lite generad när det fanns uppmärkta platser ("Landstinget") på första parkett och konfrencieren hälsade mig välkommen från scenen. Anledningen till detta var att Landstinget gett projektbidrag till "Pensionatet".
Det är Mullsjös amatörteatersällskap som bjuder på lustspel på verandan till Engelska villan och de gör det mycket bra. Jag är imponerad! Handlingen utspelar sig just på verandan till ett pensionat i Mullsjö 1944. Det är inte så lugnt som man kan tro på pensionatet. Givetvis finns det känslor med i spelet, men utan att det blir buskis. Jag är vanligtvis inte så förtjust i lustspel, men det här var bra. Miljön gör också sitt till. Hoppas att det blir en tradition med lustspel vid Engelska villan.

Jag är mycket imponerad över alla eldsjälar som gjort detta lustspel möjligt, men också över det engagemang som finns i Mullsjö. Det blir hela kommunens angelägenhet och föder en stolthet. Och självklart ska man vara stolt över detta. Åk gärna och se "Pensionatet"!

Inga kommentarer: