tisdag, juni 24, 2008

En bra dag trots allt

Jag fick ett sms med följande meddelande: "Sluta gnäll över i-landsproblem! Det finns de som inte vet om att man kan ha semester!"

Tack för det!!! Förstod att personen läst min blogg...
Visst är det så. Och det är sorgligt. Men, det förändrar inte min trista vardag. Ska jag gå runt och ha dåligt samvete och låtsas att allt är bra för att andra människor har det sämre? Vem mår bättre av det? Inte jag iallafall. Inte hjälper det de människor som har det sämre ställt heller.

Mitt humör steg när solen tittade fram mellan molnen och regnet upphörde. Jag är trots allt nöjd med dagen. Jag har fått en del gjort; kört skräp till soptippen, rensat i byrå och garderober, strukit, klippt gräset och så allt det där andra som man gör varje dag för att ett hem ska fungera.

Om en stund är det dags för Håkan Hellström på Allsång på Skansen. Det missar jag inte!

Brukar inte missa Morden i Midsomer, men ikväll väljer jag faktiskt Birro i Karlavagnen. Temat är "matkultur". Kan bli intressanta samtal.

Inga kommentarer: