torsdag, juni 26, 2008

Riksting via svt24

Idag öppnar Kristdemokraternas riksting i Norrköping. Det känns lite konstigt och även lite vemodigt att inte vara där. Jag har ju inte missat ett riksting sen -97.
Det känns lite extra när rikstinget hålls på "hemmaplan" i det vackra Norrköping. Jag kommer att sakna alla diskussioner, men kanske mest av allt mötena med alla vänner som man träffar allt för sällan. Det är alltid en go stämning på rikstingen. Men i år är jag hemma. Jag ska ju åka på konsert istället! Så valet var faktiskt inte så svårt även om det just nu känns lite tungt när jag sitter och tittar på sändningarna från rikstinget på svt24. Ser vänner och bekanta.

Missade du Göran Hägglunds tal, så hittar du det här. Noterar att rosa verkar vara partiledarens nya favoritfärg. Snyggt!

Inga kommentarer: