onsdag, juni 11, 2008

Sommarpratarna är presenterade

Jag satt på tåget och lyssnade på P1 när årets sommarpratare, heter ju egenligen sommarvärdar, presenterades. Men jag föredrar sommarpratare. Det är ju det de är.

Sommar i P1 hör verkligen sommaren till och avlyssnas med fördel ute på altanen. Oftast intressanta personer som har något att berätta. En del program fastnar i minnet.

Jag brukar lyssna på de flesta programmen. Man kan ju bli positivt överraskad av en sommarpratare som för mig är tämligen okänd alt. inte så lockande som person. Man kan också bli besviken när förväntningarna på sommarprataren blir ett jasså eller en lång gäspning. Det är lite av tjusningen med Sommar. Men det finns några av årets sommarpratare som jag absolut inte vill missa och det är Fredrik Lindström, Micke Tornving, Peter LeMarc, Elisabeth Massi Fritz, Amelia Adamo, Carin Götblad, Björn Ulveus. Och så Göran Hägglund så klart. Jag undrar precis som Bakom kulisserna - tar Göran med trombonen? Sist han spelade trombon i radio lät det sådär om man vill uttrycka sig snällt.

Inga kommentarer: