söndag, juni 29, 2008

Sondag i Amsterdam

Jag var for snal for att ata frukost pa hotellet. Det kostade 21 euro! Valde istallet att ata banan, fruktsmoothie och en macka pa sneltrein till Amsterdam. Att ta sig fram med tag i Holland ar praktiskt och smidigt. Jag har valt att sitta pa andra vaningen nar jag akt tag. Man ser sa mycket battre da.

Lunchen intogs vid Homo Monument i centrala Amsterdam. Det blev en strut med pomme och majonnas. Gott men onyttigt. Det ar dock ett maste nar man ar i Holland. Satt dar i solen och tittade pa folk. Manga berusade brittiska man som gick runt i gang. Man kan ju undra vilka kvarter de besokt? Har jag fordomar?

Amsterdam ar sa mycket mer turiststad an Rotterdam. Det var enormt mycket folk ute pa gatorna och alla affarer reade. Trangt. Det blev ett par timmars fonstershopping och promenerade i Amsterdam innan jag tog taget ut till flygplatsen. Det ar mysigt att ga langs kanalerna.

Att hitta ett internetcafe i Amsterdam ar helt omojligt. Daremot finns det coffeeshops i mangder.

I Amsterdam ar det inte bilarna man maste se upp for utan alla cyklister. Farligast ar de cyklande turisterna!

Hollandska ar ett markligt sprak. Men en del forstar man anda. Nu ska jag ta och ga en runda pa flygplatsen. Kanske kopa nagot att ata. Ar hemma vid 22-tiden om allt gar som det ska. Trott och lycklig.

Inga kommentarer: