måndag, juni 16, 2008

Vad betyder detta för sportsändningarna i Canal+?

Idag meddelas att TV4 köper betal-tv-bolaget C More Entertainment . Vet inte om jag ska vara positiv eller negativ till detta som CanalDigital-kund. Jag vill för allt i världen inte att TV4:s sportkultur ska sprida sig till Canal Plus-sändningarna. Just sporten är ju faktiskt anledningen till att vi betalar hyfsat mycket pengar varje månad för vårt abonnemang.

Jag vill inte ha Perlskog, Hedman eller Kåmark som kommentatorer på CanalPlus. Jag vill inte ha TV4:s studiosnack och för allt i världen inte alla sms-omröstningar. Absolut inte reklam.
Jag vill även fortsatt ha de proffsiga sändningarna från Allsvenskan, PL och Serie A med bra kommentatorer och initierat studiosnack som Canal+ erbjuder. Tappar man det i och med uppköpet lär vi inte ha kvar vårt abonnemang...

Inga kommentarer: