tisdag, juni 24, 2008

Rastlösthet och regn

Bara ett par dagars sommarledighet och rastlösheten & tristessen kryper i kroppen. På lur ligger det småsura humöret. Inte blir dagarna roligare av att det blåser halv storm och regnet vräker ner dag efter dag. Jag hoppas för allt i världen att det inte blir en lika regnig och grå sommar som förra sommaren. Då blir min höst och vinter outhärdlig.

Var är de soliga somrarna från barndomen? För visst var det väl oftast soligt och varmt då?

Vad gör man regniga och blåsiga sommardagar? Det är inte skönt att "inte göra något" mer än två dagar i rad. Och det gjorde jag i helgen. Storhandla på Coop kändes som ett litet äventyr igår. Då förstår ni att jag är uttråkad. Måste hitta på något för att få tiden att gå om dagarna. Så det blir väl till att städa garderober, rensa i lådor och andra liknande roliga saker. Men tiden går. Sakta. På lördag åker jag till Holland och då spelar inte vädret i Tenhult någon roll!

Håkan jobbar två veckor till...

Inga kommentarer: