fredag, juni 27, 2008

Spanien till final

Allas nya älsklingar Ryssland höll inte ända fram till final. Det fina spelet som de visade upp mot Holland var som bortblåst (eller man ska kanske säga bortsköljt av ösregnet). Det var ängsligt. Det hände inte mycket.

Spanien spelade bra och mycket rakare. Inte en massa passande i sidled som mot Italien. Jag gillar offensiva ytterbackar och Ramos var otroligt bra igår. Spaniens bättre svar på Salle;-) Tänk om vi hade en Ramos i IFK. Ja, nu menar jag inte han personligen för det är ju lönlöst att drömma om, men en högerback med den stilen och kvaliteter.

Jag skulle gärna även se en spelare med samma stil som Torres i IFK också. Otroligt dukig att ta emot och hålla i bollen och få den med sig.

Tyskland-Spanien i final. Det blir kul! I den matchen håller jag givetvis på Tyskland!
Imorgonbitti åker jag på konsert i Rotterdam och hinner hem lagom till andra halvlek av finalen. Första halvleken får jag lyssna på i bilen. Alltid trevligt med intressanta sportsändningar när man kör bil. Men frågan är om koncentrationen på bilkörningen påverkas av det?

Eftersom jag är i Rotterdam när IFK spelar sin cupmatch imorgon förväntar jag mig givetvis matchrapporter via sms från maken. Det är seger som gäller!

Inga kommentarer: