lördag, juni 07, 2008

Äntligen är EM igång!

Äntligen är EM igång. Det var på tiden. Man är lite trött på alla inför-reportage i tidningar och på tv. Invigningen hoppar jag dock över. Vem orkar följa en tråkig invigningscermoni?!? Iofs sitter maken inne i värmen i vardagsrummet (+27) och tittar. Helt ofattbart. Än värre att tvingas lyssna till Perlskog samtidigt som man ser gymnaster göra något fint mönster, vilket maken beklagade sig över när jag var inne i köket nyss. Haha. Själv njuter jag i skuggan på altanen...

Det värsta med EM är att TV4 har rättigheterna och att man tvingas att höra den självgode Perlskog prata sönder matcherna. Inte sällan brukar vi stänga av tv-ljudet och istället höra radiokommentatorerna. Mycket bättre. Men det är inte alltid det fungerar när man ser matcherna via parabol.

Öppningsmatchen hoppar jag över. Ägnar mig hellre åt Jo Nesbö och "Rödhake". Men värre är att jag var inställd på att se Polen-Tyskland ikväll. Hur kunde jag läsa så fel?!? Den matchen är ju imorgon. Ikväll är det Portugal-Turkiet. Inga lag som intresserar mig särdeles mycket. Jag har lite svårt för gullponken Ronaldo, överstegsfintens mästare. Varför har han alltid för mycket gelé i håret?

Men när skymningen kommer går jag nog ner i gillestugan för att se matchen ändå. Det är svalast där. Vem som vinner? Märkligt nog hoppas jag att det blir Portugal, trots att Ronaldo spelar i deras tröja.

Inga kommentarer: