fredag, juni 13, 2008

Inget tåg, inget möte

Gick upp tidigt imorse för att ta tåget 6.06 till Stockholm. Stod och väntade på perrongen i Tenhult. Tiden gick. Inget tåg kom. Inte heller något besked vare sig i högtalare eller på skärmen om tågförsening. Insåg att jag inte skulle hinna med tåget 6.42 från Nässjö. Ringde SJ:s tågupplysning och fick besked om att ingen extrabuss var insatt och således skulle jag inte heller hinna med tåget 7.08. Tåget efter det gick 8.08 och det var det ingen mening att ta. Jag skulle bara hinna vara med 30 minuter på mötet med Kulturrådet om tåget gick enligt tabell. Surt!

Inte blev mitt humör bättre när jag ringde för att avboka biljetterna. Biljetten till Stockholm var en icke ombokningsbar biljett och kvinnan i andra änden av telefonledningen meddelade att jag inte fick pengarna tillbaka på den. Va? Tåget kom ju inte. Ska man inte få pengarna tillbaka om tåget inte går?!? Hon svarade att jag fick reklamera. Och det ska jag.

Vilket datum det är? Jo, jag vet.

Inga kommentarer: