måndag, oktober 27, 2008

Försvarsmiss. IGEN.

Precis som för sex år sedan tog det stopp uppe i Sundsvall. Och det gör extra ont att få stryk igen av ett så uselt lag som Sundsvall. Tyvärr var det andra målet ytterligare en försvarsmiss. Har vi sett det förut?

På något sjukt sätt känns det skönt att plågan är över. Det finns inte ens ett teoretiskt halmstrå kvar nu. Nu väntar Kopparvallen, Falkenbergs IP och Strandvallen. Kul! NOT.

Skulle inte förvåna mig om IFK vinner mot Kalmar nu när allt är kört. Maken vill dock att Kalmar vinner för han vill för allt i världen inte att Ellos ska ha möjlighet att vinna guld.

IFK-spelarna bör rannsaka sig själva och fundera på vad de kan göra bättre till nästa säsong om de får chansen att spela i den vackra vita tröjan. Ett tips kan vara att inte hänga på en massa uteställen utan fokuera på fotbollen istället. Vill inte se kommentarer om berusade spelare under fotbollssäsongen!

Jingblad ska banne mig inte träna laget nästa säsong. Kolla på hans kroppsspråk på bänken. Hur ska en tränare med uppgiven min och armarna i kors kunna inspirera spelarna att prestera bra på plan?!?

IFK lär behöva träna rejält på försvarsspelet inför SE om man inte ska göra en "Öster" och falla rakt igenom. Hemska tanke.

Nu är det ett stålbad som gäller för klubben. Jag vill gärna se en ny tränare. Förtroendet för dagens tränare är inte stort. Det behövs en tränare som kan få tillbaka glädjen på planen. Nu är det rädslan för att förlora som är större än viljan att vinna. Självförtroendet är obefintligt. Sen vill jag se en utrensning i truppen. Jag vill se spelare som har hjärta för laget de representerar och karaktär. Frågan är vilken klubb som vill köpa spelare som Magro och Amuneke?!? Två DYRA felrekryteringar. Och fel typ av karaktärer. Russel kan kanske vara bra i SE. Jag hoppas verkligen att Burkhardt blir kvar. IFK har saknat en bra playmaker. Bamberg lär nog inte sakna anbud. Jag hoppas att IFK satsar på ungdomarna som finns. Ja, ekonomin lär väl inte tillåta något annat...

Styrelsen? Ja, den vet jag egentligen inte så mycket om. Vilket inflytande har den egentligen över det som sker? Är styrelsen direkt inblandad i värvningar etc eller är den mer ett transportkompani? Men en bra sportchef behövs. Det är nåt som är säkert. Långsiktighet bör vara ett nyckelord för styrelsen.

IFK lär har SE:s fräschaste arena nästa år.

Imorgon blir det tungt att gå på landstingsfullmäktige...

Återkomsten till Allsvenskan som jag längtat efter i fem lååånga år, förbyttes till ett år av Ångest. Måtte det inte ta fem år till av harvande på fotbollens bakgård. Det vet jag inte om jag står ut med. Det är tungt nu.

Fler kommentarer från kvällens match hittar du här.

Inga kommentarer: