lördag, oktober 04, 2008

En vanlig lördag

Idag har varit en sån där dag då allt och inget blir gjort. Låg och drog mig länge med en bok. Så skönt. Det är vardagslyx! Efter lunch surfade vi runt och kollade upp lite inför nästa veckas resa. Ser fram emot den! Åkte in till Jönköping för att försöka hitta en liten rullväska, men hittade ingen som jag gillade trots spring i massor av affärer. Inte direkt min favoritsysselsättning en lördag! Vi får klara oss med de väskor vi har. Hittade dock lite annat smått och gott:-)

Hade tänkt köpa säsong 2 av Grey's Anatomy på dvd. Men se, det gick inte. Man var tvungen att köpa hela boxen med de tre första säsongerna. Hm. Jag har ju redan säsong 1, så nu har jag dubbelt upp. Vill du ha den, skicka ett mejl till mig! Anledningen till köpet av Grey's är att ett avsnitt är perfekt för en tur på träningscykeln i källaren:-) Jag har ställt den bärbara dvd:n som vi fick med när vi köpte bilen, på en hylla framför träningscykeln. Så, efter "shoppingturen" var det givetvis läge att se ett avsnitt av Grey's. Räkneverket stannade på 18 km. Svettigt och skönt!

F ö har jag sjunkit så djupt i min desperation att jag t o m jublade när fotbollsmördarna kvitterade mot Gefle. Det har aldrig hänt tidigare att jag jublat åt ett mål av dem. Men nu är varenda ynka poäng viktig i bottenträsket. Imorgon räknar jag med att Djurgården gör det de ska.

Kanelbullens dag måste ju uppmärksammas. Därför tog jag upp en påse kanelbullar ur frysen (givetvis hembakade) i morse, men vi har ännu inte ätit av dem och klockan är snart 19.30. Kanske passar till "Stjärnor på is"?

Fortsatt trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer: