tisdag, oktober 21, 2008

Skrivbordsarbete!

Jag har en tendens att samla på mig högar av papper, istället för att sortera in dem i rätt pärmar, mappar eller återvinningen direkt. Just nu har jag på tok för många pappershögar att gå igenom. Och tid tar det. Det är så otroligt dumt att inte göra arbetet direkt. Och varför sparar jag så mycket egentligen?!? Det mesta går ju att få tag på via nätet eller diariet ändå. Sparar på en hel del rapporter och artiklar troligtvis helt i onödan. Det är ju sällan som jag går tillbaka och använder mig av dem. Men de är bra att ha ifall att;-)

Ett annat av mina problem är att jag tycker att det är ganska tråkigt att skriva protokoll och minnesanteckningar. Det innebär att jag ofta skjuter på detta skrivarbete, istället för att göra klart det direkt. Inte bra. Inte bra för dem som deltar i mötena och inte bra för mitt samvete.

Idag har varit en sån där dag då jag tagit mig tid till att just skriva rent minnesanteckningar och rensa högar samtidigt som det är tusen andra saker som ska göras också. Måste lära mig att organisera min tid bättre och mer effektivt. När ska man hinna läsa allt som man skulle behöva läsa?!?

Inga kommentarer: