lördag, oktober 25, 2008

Och så var Dreamteam igång igen

När senaste omgången av Dreamteam äntligen var till ända lovade jag mig själv att inte vara med en omgång till. Det tar sån himla tid. Man ska hålla koll på ett oräkneligt antal spelare, matchdagar för ev byte av spelare och sen är det ju hur många omgångar som helst som spelas. Man ser ingen ände på det hela. Puh. Men nu sitter jag här med två lag att pyssla om ändå. Hur kunde det ske?!? Jo, jag vet varför. Det handlar om att jag inte ville sätta min vänskap med unge herr Sturesson på spel. Han är ganska långsint och det skulle ta lååååång tid innan han förlåtit mig om jag inte deltagit. Så, därför är jag med i leken igen. Men nästa säsong avstår jag.

Jag har som vanligt valt att ha ett rent HV-lag och ett mixlag. Att ha ett rent HV-lag spar mycket tid. Det är ju inte helt omöjligt att hålla koll på vilka spelare som är skadade eller helt ur form om man följer ett lag. Mitt mixlag är ett hopplock bara för att man måste ha två lag. Det lägger jag ingen energi på alls.

Ska unge herr Sturesson som anmält FYRA lag vinna denna DT-säsong? Lovar att rapportera vinnaren nån gång fram i vår...

Inga kommentarer: